יום ראשון, 10 במרץ 2013

תרבות חדשה ביחסי גברים נשים

הימים האחרונים הם המוזרים והמרגשים שהיו לי.
אני יושבת מול המחשב ומתכתבת עם אנשים שאת רובם מעולם לא פגשתי וכל זה כשאני פועלת למען מטרה שנפגשתי בה ובחרתי להצטרף אליה כאילו באקראי וכולנו עובדים למענה בשותפות.

זהו האירוע העולמי של חג האהבה ב-14.2.
זהו אירוע שמתנהל בדרך חדשה, הדרך של העידן החדש!

אישה יקרה מארה"ב שהחליטה להרים אירוע בין-לאומי בנושא סיום האלימות נגד נשים בעולם, ובכל העולם התגייסו אנשים (נשים וגברים) בהתנדבות,ליצור, להכין, לתרום ולהפיץ אירועים מהסוג הזה.

דבר נוסף מיוחד, על אף אופיו הקשה של הנושא, אופי האירועים הוא חגיגה, אירועים של ריקוד ושימחה יחד עם מעגלי שיתוף והקשבה.

עם כל מי שאני מדברת הכול ברור, אין דעות נוגדות, אין התנגדויות, הכול זורם, נשים וגברים כאחד. ברור שהאלימות והניצול המיני בכל גיל שהוא חייבת להיפסק.

ברור לנו גם לכל מי שעוסק בנושא שגם גברים שפגעו בעבר מרגישים רע וזקוקים לעזרה. עזרה כזו גם תעזור להפסקת הפגיעות בהמשך.

כולנו עוברים יחד מתרבות קודמת שבה הנשים היו בחזקת הרכוש של הגברים, כל תפיסות העולם וההתנהלות היו כאלה. הנשים למדו לשתוק כי זה מה שהתרבות הזו הכתיבה.
הרבה ממה שעולה היום קרה כבר לפני שנים כשאותה תרבות עדיין הייתה השלטת.  לנו היום קשה לקלוט את זה. אבל עד לא מזמן הנושא לא דובר ולא טופל כי הוא היה נורמה חברתית.

זוהי הזדמנות לשינוי מפני שלרובנו ברור מהו השינוי הנדרש. אם נשכיל להזמין לתרבות החדשה את אלו שעדיין נמצאים מאחור נראה שגם בהם יש חלקים שהתקדמו ומחכים להזמנה הזו. החלקים של התרבות הקודמת ייעלמו בהמשך מעצמם ככל שנחזק את אלו שמתאימים היום.

עבור ילדינו חשוב לנלמד לשתף כך שזה מה שהם ילמדו. לא להישאר עם הדברים לבד ולא להתבייש, מי שפגע הוא היוצא דופן לא הנפגע. וגם חשוב להבין שכדי לבנות את המצב ששום פגיעה היא לא לגיטימית, כל פגיעה קטנה היא נושא לטיפול והזדמנות ללמידה אם ברמת היחיד או הקבוצה. למשל אם ילד פוגש בילדה בכיתה חשוב שהיא תשתף ותרגיש מוגנת ונתמכת. חשוב שהיא תרגיש שדברים כאלה צריך לעצור מיד וחשוב לדבר ברמת הכיתה ללא קשר לילדה על זה שדברים כאלו היום הם בניגוד לחוק ולתרבות.





בהצלחה לנו!


בתמונות גם הטבע חוגג איתנו, אזור נחל השופט באביב הקסום הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה