יום שישי, 24 באוגוסט 2012

שחזור טראומה עצמי

יום ראשון, מפל המטאורים השנתי מלמעלה וכאן למטה אני מגלה שהגנן שלי עשה תספורת לגן התבלינים שלי. הרגשתי נורא, כאילו החריבו לי את הגינה.

בעלי אמר לי שהתגובה שלי מוגזמת, חמותי אמרה שאכן זה פחות יפה אבל עדיין התגובה שלי מוגזמת. אני חוויתי כאילו קרה אסון. הרגשתי כאב עצום בלתי ניתן להכלה. כשחמותי ניסתה להראות לי שהכאב לא סביר, אמרתי שזה לא רלוונטי. כשהיא שאלה כיצד ניתן לעזור לי, אמרתי לה שיכילו אתי את הכאב שלי גם אם הוא לא סביר.

בעיני ראיתי את יערות העד כשהעצים שלהם מופלים ע"י אנשים. הרגשתי את הכאב של האנשים שהבית שלהם שם נחרב, את החיות המבוהלות שהבית שלהן נחרב, את הצמחים המיוחדים שייכחדו בהרס הנורא. כאבתי את הכאב של כולם והוא היה עצום. כמעט ביקשתי להפסיק להרגיש, זה היה מעבר לכוחותיי.

כולי נחלשתי, בקושי תפקדתי בבית, מצב הרוח שלי היה קשה וכולם הרגישו שמשהו קורה לי. היום כשאני יודעת להכיל את הכאב זה לא יצא על האחרים שסביבי, פשוט לא הייתי נחמדה כרגיל. כשחשבתי להתלונן לגנן על מה שעשה, בעלי הציע לי לעצור, הוא אמר לי קודם תתאוששי ואחר-כך תתקשרי. נשאר לי רק להיות עם הכאב עד שיעבור ולנשום.

התקשרתי לחברה וסיפרתי לה מה אני עוברת והיא הראתה לי, שזה שחזור של טראומה. הפער הזה בין המציאות לחוויה, הוא סימן מרכזי בזיהוי של שחזור טראומה.

בהמשך היום הכאב נחלש, ויכולתי לראות שהמציאות אכן פחות נוראה מהחוויה שלי. שמחתי על האופן שבו פעלתי. הכלת הכאב וקבלת העזרה בהכלה, הן הדרך לעבור כזה מצב. הכאב שהסכמתי להכיל יצא מתוכי וחוויתי תחושה של שחרור גדול, גם נראיתי זורחת. הטראומה נרפאה. החוויה הקשה יצאה מתוכי.

בתהליכים מכוונים של ריפוי טראומות נעורר את החוויה הקשה, נכיל אותה, ונכוון ליצירת חוויה טובה להחליף בה את הקודמת.



היכולת לתפקד כך בתוך שחזור טראומה, קבלת העזרה וההכוונה של בעלי, בלי להפיל את החוויה הפנימית שלי על הסביבה, חסכו ממני את הצורך לטפל בבלגן שהיה נוצר אם הייתי מתפקדת אחרת ומשליכה החוצה את הקושי שלי. 

כשנבין ונקבל את זה שלפעמים החוויה הפנימית שלנו לא תואמת את המציאות שבחוץ, נסכים להכיל כאב רק בכדי לרפא אותו, נוכל לעבור תהליכי ריפוי בעצמנו ונחסוך לנו לתקן את הבלגן שעשוי היה להיווצר בחוץ. הזמן לבחון את הדברים בחוץ הוא לאחר שהכאב עובר וזה קורה כשעוצרים ונושמים לתוך הכאב, בלי להלחם או לשפוט אותו. כשכואב לי זו עובדה   שנשימה היא הדרך המידית להתמודד אתה.

שחזור טראומה קורה כי זו הדרך של הנפש והנשמה לרפא את חוויות העבר המודעות והלא מודעות. התזמון יקבע ע"י הנפש כשהיא תרגיש שיש לנו את הכוחות לכך והיכולת לעבור את הקושי. בהחלט חשוב לסמוך על ההחלטה שלה שאנחנו יכולים לעבור את הקושי אם בחרו לנו אותו  עכשיו.


מאחלת לנו ריפוי עצמי באהבה.


(את התמונות בחרתי מתוך הנופים שפגשנו בטבע הנפלא של הרי הרוקי הקנדיים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה