יום שני, 18 ביוני 2012

להיות אמא לילד מיוחד

סיפרתי לכם שחוויתי חוויה מיוחדת בבית הספר של בני ביום שלאחר הריק והנה היא.

כבר מעל 12 שנים שאני נפגשת עם מערכת החינוך הרגילה במעמד של אמא לילדים מיוחדים.  בתי שגמרה תיכון לפני שנה, יצאה לחיים עצמאיים, אולם בני שמסיים כיתה ח', עדיין נמצא בתוך מערכת החינוך.
במשך שנים דיברתי עם הצוות המלווה של הילדים וכיוונתי למילוי הצרכים שלהם. עם בתי הצלחתי. את בני לא הצליחה המערכת לעכל. במהלך כיתה ו' הוצאתי אותו מבית הספר ובמשך שנה וחצי הוא למד בית-ספר פרטי שבנינו עבורו בבית. לשם קיום בית-הספר התגייסה כל המשפחה והמטרה הייתה לחשוף יחד איתו את היכולות והמיוחדות שלו שבית-הספר לא הצליח לחשוף ולתת לו את התחושה שיש לו יכולות חשובות וחלקן אף מיוחדות.
השנה חזר בני לבית-ספר רגיל לכתה ח'. דאגות ופחדים לרוב ליוו אותנו לפני ובמהלך השנה הזו , האם יצליח, האם לא יתדרדר, ועוד. אכן הייתה זו שנה מאתגרת גם לנו, גם לצוות בבית-הספר שתמכו בו וגם לילד עצמו.
היום הייתה לנו פגישת סיכום מרגשת.
הצוות שעובד עם בני, ידע למנות הצלחות רבות שקרו לאורך השנה ולהעריך אותו עליהן. מדדו אותו לפי האתגרים שלו ולא של המערכת הרגילה ונתנו לו את היחס הראוי לו לפי יכולותיו. הצוות נתן השנה והבטיח להמשיך ולתת לבני מערכת שעות מתאימה ליכולות שלו בכל זמן.
בני ספר מספר רב של התקדמויות שהוא חווה בעצמו ובחייו שריגשו גם אותנו וגם את צוות בית-הספר.
המיוחד בדרך שלנו הוא השילוב בין ההתחשבות ביכולות שלו היום ובפוטנציאל העתידי שלו, חיבור שאנחנו עושים עבורו לתוצאות הנוכחיות שלו בחייו, מול היכולות שלו ושחרור שלו למצוא בעצמו את הדרך שמתאימה לו  תוך כדי נוכחות מתמדת ותומכת בו כשהוא מבקש עזרה.
עבורי סיום השנה הזה הוא תוצאה של שנים רבות של ניסיונות למצוא לילדי במערכת החינוך הרגילה אפיקים מיוחדים כפי שמתאים להם ולתת להם למצוא את דרכם בעצמם תוך תמיכה של כל הנוגעים בדבר. השנה אני מרגישה שממש הצלחנו.
לסיכום חוויתי היום תחושת שותפות במאמץ וברצון של צוות בית-הספר לתמוך בבני ותחושה שגם העתיד מתבהר. בני מתקדם ובית הספר מלווה אותו בדרכו שלו.
דרך עבודה כזו יכולה להוביל לכך שכל ילד וילד יוכל להיות מי שהוא, להתחבר ליכולות המיוחדות שלו ובעתיד להתחבר איתן לחברה בארץ ובעולם ולתרום לחברה את המתנה המיוחדת שהוא.
אני מתפללת שנצליח להרחיב זאת לכל הילדים בארצנו מפני שלכולם מגיע, ילדים, הורים וצוותי בתי הספר.
אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה