יום שני, 3 בדצמבר 2012

אומנות, החוויה והתרומה

אני יושבת ברומא, בבית קפה, מול כיכר יפה, מסביב כרכובים ופסלים, ארמונות וכנסיות מצוירים, ממולי גן ורדים בעציצים ושקט מסביב.

מה שאני אוהבת ברומא זה שהיופי נמצא בכל בית ובכל פינה: פסלים, בתים יפים, ציורים , מזרקות, נותנים לי תחושה שמישהו שם פה אהבה ברוחב לב והלב שלי מגיב רוקד ומאושר.


האמנות כאן נכנסת פנימה עם כל נשימה, ומעוררת את הלב ואת האהבה.

החיים כאן נראים כאילו רק האמנות היא המשמעות: מיכאל אנג'לו, ברניני, רפאל, כולם מסביבי, כל-כך נוכחים כאילו הם חיים. הרגשות שלהם והמאבקים שלהם נמצאים באמנות שהשאירו אחריהם, בכל מקום בעיר הזאת, הם ועוד רבים אחרים.







הלכתי לראות את הפסל "משה" של הפסל מיכאל אנג'לו, עמדתי שם וליטפתי אותו עם העיניים שלי. כמעט יכולתי לראות את הפסל עובד על הפסל, מוציא אותו מתוך הסלע. עובד עם הכלים שלו ומוריד את האבן כך שהפסל יתגלה. אני מקנאה בו, בהתרגשות שלו בזמן הפיסול.













עבורי החלק המרגש ביצירה זה ההכנה שלה. כשהיא מוכנה, אני אוהבת אותה ושמחה בה, אבל החלק המרגש זה לעשות אותה. בהתחלה אני חולמת אותה, אחר-כך אני מחפשת מה אני צריכה כדי לתת לה לצאת מתוכי. היא כאילו משתלטת עלי ואני הופכת לכלי שלה. אני כולי נמצאת בלב וביד, אני הופכת למברשת שמציירת, אני כולי אהבה. להיות המכחול, זהו הזמן הכי מאושר עבורי.


בעבר חוויית היצירה הייתה שונה לחלוטין. כשיצרתי הייתי נאבקת, הייתי מתאמצת, הייתי נלחמת ובסוף נהנית מהתוצאה.
תהליך ההתפתחות שעברתי שינה אותי וחיבר לי את העין, היד והלב, ללא מחסומים ביניהם. כולי אהבה, כולי מברשת.
יצירה עבורי זה דבר ממכר, חווית היצירה היא כל-כך חזקה, שהיא כמו אקסטזה והיא נמצאת רק כשיוצרים, לכן אני רוצה ממנה קצת כל יום. יותר זה יהיה יותר מדי ועוצמת החוויה תתיש אותי.




הביקור ברומא גורם לי לרצות לעסוק ביום יום יותר באמנות. למשל אם היה לי סדר יום כזה שבבוקר הייתי מציירת נגיד שעתיים ואח"כ אתפנה לשאר הדברים שאני עושה. בעצם יש הרבה דרכים לצייר יותר ובטח יש דרך שתתאים גם לי.























בתקופות של התפתחות אינטנסיבית או אתגר אחר, הציור מרגיש לי כאילו הוא אוסף אותי. אני יכולה להיות בחולשה וברגע שאני עם המברשת ביד בדקות אני מתרוממת ומתחזקת. עבורי מעבר לכל השאר זה מה שמחזיר אותי להיות אני ומחבר אותי למהות העמוקה ביותר שלי.

 איזה מזל שיש בנו את יכולת היצירה.








2 תגובות:

  1. שלום חבר נפגעתי ושבורת לב כאשר קרתה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל זורק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז מעולם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. ד"ר אלאבה. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות, צור קשר עם ד"ר אלאבה במייל: dralaba3000@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744.......

    השבמחק
  2. שמי שירה אליהו, אני חולקת את זה על בסיס העולם על סיפור חיי האמיתי, אני רוצה שהעולם יידע על ד"ר. אלאבה, איש גדול חזק וישר, היו לי בעיות עם בעלי והוא התגרש ממני, רק בגלל שלא היה לי ילד בשבילו אחרי 9 שנות נישואים ואני מחפש עזרה בכל מקום, אני יודע שמישהו יכול לעזור לי וראה את המודעה עצמה באינטרנט המשותפת על ידי גברת, מדברת על ד"ר אפטה. לדוגמא כיצד הוא קיבל ממנו עזרה תוך 24 שעות, פניתי במהירות לד"ר אלאבה. המודל לחיקוי גם אמר לי שהוא יעזור לי בנוגע לבעיה שלי תוך 24 שעות. לא הייתי בטוחה בדבריו, עד כה הוא החזיר את בעלי תוך פחות מ-24 שעות ומאז חזרתו של בעלי אני האישה הכי מאושרת בעולם, עכשיו אני בהריון עם הבן הקטן שלי, אני מעידה היום בגלל אמרתי ד"ר אלאבה. הדגם שאעדכן עליו לעולם, ואפילו למי שצריך פתרון בבעיות החיים שלו, פנה אליו עוד היום וקבל פתרון משלך דרך:dralaba3000@gmail.com או פנה אליו בוואטסאפ וב-viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744

    השבמחק